ARNIE SAYS
Fra forhandler til egen kolleksjon
Arnie Jakobsen åpnet sin første butikk som forhandler i Oslo i 1988. Butikken vokste fort i både popularitet og størrelse, og Jakobsen begynte snart å undersøke mulighetene for videreutvikling hos større motehus som Tommy Hilfiger og J. Lindeberg. Etter å ha vært CEO hos J. Lindeberg inntil 2007, kom han hjem igjen til Oslo for å videreutvikle både nettverket og en ulmende idé til et designkonsept. Det var dette som skapte grunnlaget for Arnie Says.
Siden grunnleggelsen av Arnie Says, har alle klærne blitt designet av Linn Larsen. Hun er utdannet fra det franske akademiet Esmod i Oslo, og har tidligere arbeidet for det Londonbaserte selskapet Preen.
Avslappet og god kvalitet
Det norske designmerket Arnie Says ble grunnlagt med fokus på hva både forhandlere og kunder ønsker seg. Klærne er utrolig enkle å forelske seg i, og den avslappede stilen bærer preg av et fokus på kvalitet og spennende detaljer. Klærne kan kort beskrives som allsidige, komfortable og av høy kvalitet. Dette er nok en av hovedårsakene til at merket har blitt så populært på så kort tid.
Til kvinner i alle aldre
Motedesign fra Arnie Says henvender seg til kvinner i alle aldre, og det er få merker som klarer å fange selve grunntanken om skandinavisk enkelhet og eleganse på samme måte som dette merket gjør. Det store sortimentet er basert på basisvarer med mange spennende detaljer i tillegg til ulike spennende fargekombinasjoner.